Kristiaanfranciscus.reismee.nl

Ibiza !!

Hallo mensen,

Het was altijd al een droom om ooit eens het feest eiland Ibiza te bezoeken! Afgelopen dagen is dit gebeurd. Een zware maar onvergetenlijke trip van bijna een volle week. Samen met 2000 andere erasmus studenten uit heel Spanje vertrokken wij dinsdag avond met de boot vanuit Valencia naar Ibiza. De tocht duurde uiteindelijk goed 6 uur...maar zoals het bij ESN hoort wordt hier ook voor gezorgd dat de 6 uur duurende trip niet saai wordt.

Eenmaal aangekomen op het trefpunt kwam ik al mijn maten tegen, hier stond al een bekend clubje te wachten. Hierna vertrekken we met bussen naar de boot die in de haven lag te wachten. Dit was echt een mega groot ding, ruim 200 meter lang en ruimte voor 1000 pasagiers en nog eens tig autos en vrachtwagen ect. Toen we aankwamen zochten we ons plekje op de boot, en varen maar. Op het moment dat we weg gingen werd het langzaam donker in Spanje en kregen we een prachtige sundowner met live muziek op het dek van de boot te zien!! De sfweer was dan ook meteen super, muziek en honderden mensen gingen uit hun plaat. Iedereen in zwembroek en je kon zwemmen in de 2 zwembaden! Uiteindelijk kwamen we aan om 2.00 s'nachts, en konden we na enig gedoe met de bus naar het hotel. Hier aangekomen was ik zo moe, dat ik met zwembroek en al in bed in slaap viel....De volgende dag ging de wekker heel vroeg..om 10.00 ging de boot weer naar fromentera. Een prachtig klein buur eiland naastIbiza. We zijn de hele dag met de boot onderweggeweest van eiland naar eiland en hebben de mooiste straden bezocht waar je heen kon zwemmen vanaf de boot! S'avonds was het tijd voor het eerste feest: beach party at club Bora bora!!! Wat een supermooie sfweer was hier! De muziek was incridible zoals ze hier zegen, super goede house met allemaal bekende muziek. En ook hier weer een prachtige zonsondergang! De club was zelf ook super mooi, meerdere plekken waar je kon eten, chillen dansen alles was er. Een soort klein party dorp!

De volgende dag was de trip naar de mooiste stranden van ibiza, deze was iets later. Zodoende konden we goed uitslapen en lekker genieten van een ontbijtop het balkon met zon en zee! Debustrip voerde ons door het mooie binnenland van ibiza. Het strand was een soort kleine laqune tussen rotsen, met een kleine bargemaakt van een dak met een soort riet. De muziek was van onze vriend Bob marley, dit zorgde voor een ongekende relax sfweer. Hierna zij we door gegaan naaren ander heel mooi strand. Hier was ook wederom een bar met hele mooie uitzichten.... Je kon heerlijk liggen op een stoel en van de zon genieten met Nora Jones (relax jazz muziek, voor de gene die het neit weten). Uiteindelijk besloten we de avond met een bezoek aan het bekende cafe delmar.Een merk en muziek label en cafe in een, door de ligging kon je ze zon zien zakken in het meer. Honderden mensen verzamelen zich om dit te zien, met een fles wijn of biertje. S'avonds was de 2 party in de bekenste discotheek: club Space: hier draaien weekelijks namen zoals: Carl cox, tiesto, chemical brothers, laurent granier ect. Gewoon te veel namen om op te noemen...Het thema wasschool party: heren wit hemt met das, en meiden school jufvrouw... Aangekomen was hetsuperdruk..en moesten we wachten hoe 2000 man in een hele smalle gang zich naar binnen ging wurmen..ook dat is ibiza. Binnen gekomen was wel tezien waarom dit een grotere bekende club is: geen afgetrapte stinkende vloer zoals ik van menig discotheken bekend ben in NL of anderzijds...maar een marmere vloer en alles blinkend schoon, en top gekleed personeel. Het oogde duur en dat was het ook. Bij 2 biertjes bleef het dan ook, maar goed de muziek maakte dit meer dan goed. Met laurant granier en vele andere goede house mixen en geen comercieel gestamp en herhalingen kwam iedereen los!!! Maar dan ook echt helemaal los, ik voelde me ook dan als een god in ''ibiza''!! Het muziek nivo is hier duidelijk vele malen hoger als menig super club waar ik in het verleden ben geweest. Het was gewoon een bunch of 6 uur durende adrenaline! Uiteindelijk ben ik dood moe naar huis gegaan, en heb heerlijk lang uitgeslapen omdat er deze dag geen programma was.

De volgende dag hebben we in het hotel verbracht en heerlijk gechilt aan het zwembad. Dit was samen met de hele duits talige kolonie die in het hotel zat: zwitsers, duitsers en oostenrijkers. Uiteindelijk monde dit uit op een heerlijke zogenaamde ''brotzeit' om een uur of 17.00 met natuurlijk een heerlijk koud biertje. Gaande weg kwam de steming er steeds beter in en werden goede oude liederen op de ''alm'' gezongen. En zo ontstond de nieuwe zangroep die Valencianer Spatzen hahah. S'avonds was erweer een party, dit keer in het Paradijs: de mooiste discotheek die ik ooit heb gezien. Toen ik binnen kwam na een busrit van een half uur over het eiland, waar de steming super goed was. Wist ik niet wat ik zag, een soortsprookjesland. Eerst dacht ik heb ik veels te veel gedronken van te voren....maar het bleek echt te zijn. Meerdere balkons, een soort tuinen, hele palmbomen en een zwembad in het centrum. Allemaal in een groot gebouw...de muziek was ook meteen goed. Iedereen knalde losen het was een groot feest. Door dit decor liep iedereen in zwembroek en bekini wat zorgde voor een heel andere beleving dan een normale discotheek. Het hoogte punt was dat ik er achter kwam dat ik ook paaldansen kan en in een paal van 5 meter hoog kan klimmen, en hier door 2000 man uit hun dak kan laten gaan door alleen met mijn benen vast naar beneden draaiend kan glijden...( mocht ik met larenstein geen werk vinden, kon ik dus nog terecht bij paradijs op ibiza) Almet al was het super om dit mee te maken en kwam ik helemaal kappot s'ochtends thuis in me hotel waar de zon alweer op was.

De laatste dag op Ibiza was alweer aangebroken, het begon met super mooi weer aan het zwembad in de hoteltuin. Hierna een korte wandeling gemaakt door ibiza stad. En toen wat gegeten in het hotel. De steming was werkelijk uitstekend. Het laatste feest was een schuimparty op een terrein wat ook wederom super mooi is. Een soort groote tuin met 2 zwembaden op een heling liggend met allerlei chilhoeken. Het hoogte punt was de een super vette housemix met zonsondergang en uitzicht over het landschap van Ibiza...iedereen ging hier dan ook compleet los. Hierna ben ik nog maar een gek gaan doen en in het schuimbad gedoken en voor de lol, en heb me eens goed laten inzepen door de aanwezige chicas.... Uiteindelijk dus helemaal schoon weer terug gekeerd naar het hotel, waar we nog lang hebben na gezeten op het balkon en uiteindelijk lekker nog een paar uur geslapen. De laatste dag was in het teken van een terug reis.Iedereen was zichtbaar aangeslagen en volkomen leeg na 5 dagen ogekend te hebben kunnen feesten.

Al met al een super ervaring en ik heb me geen momenten verveeld. Ibiza is een prachtig eiland en de naam als wereld bekenste feest eiland is ook zeker meer dan waar gemaakt. Het is dan ook geen standard costa brava zuip eiland, maar party met een eigen styl!! Die je alleen kunt voelen en begrijpen als je er geweest bent, Ibiza ik kom zeker nog eens terug: me gusta mucho el isla Envisa!!

Un saludo.

Kristiaan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!