Kristiaanfranciscus.reismee.nl

Alles is klein of ben ik zo groot

Hola,

Gister ben ik dan dan verhuist naar Valencia. Het was een zeer leuke reis van 1,5 uur in de trein en metro. Ik kon gelukkig mee reizen met mijn turkse klasgenoot van de intensief taal cursus. Het was heel leuk om nog even na te praten over de afgelopen weken. Hij vond de feesten ook heel leuk, ook al drinkt hij geen alcehol, aangezien hij moslim is. Des te meer zij hij kon hij genieten van de rare dingen die alcehol met je doet. En ik kon mij daar aardig in vinden...

Eenmaal aangekomen in Valencia, werden we door zijn spaanse huisegnoten opgewacht. Het bleek dat zij vlak bij mij wonen. Dus ik kon zo mooi mee reizen. Maar goed nu werd ook duidelijk wat ik bedoel alles is klein. Bij elke keer dat je in Spanje in de trein moet stappen of metro. Moet je door hele smalle poortjes...en dat met al die bagage. Tja en de mensen zijn ook al zo klein...

Dit was nog niet alles eenmaal aagekomen in mijn flat waar ik nu de komende maanden woon was het ook nog wat. Ik had een sleutel en het adres maar goed hoe weet dat je op het juiste adres bent. Ik dacht gewoon, als de sleutel past ben ik er...en dat klopte ook. Want huisnummers hebben ze hier niet echt...

Toen ik binnen was zag ik dat mijn Spaanse huisegnoten op elk deurtje een briefje hadden geplakt. Zodat ik niet in de verkeerde kamer ging slapen. Mijn kamer is vrij klein: bed, kast en buro en de deur kan dan net open...Het viel me op dat de andere kamer ook zo waren. Dus schijnbaar hoort dit ook bij iets kleinere mensen. Maar veel tijd wil ik ook niet door brengen op mijn kamer. Ik was erg moe en wilde ook vrij vroeg naar bed. Eerst nog even wat eten gehaald in de supermarkt die beneden ons is. En daarna naar bed..ooh ik had geen deken... Aangezien een van mijn huisegnoten deze nog had, die ik eerder had mee gegeven. Het was echt steen koud in me kamer dus ik moest wat anders verzinnen: zo veel mogelijk kleren aan. Uiteindelijk heb ik 2 broeken en een paar t-shirts en me winter jas aangedaan.

Uiteindelijk kon ik best slapen en werd ik de volgende morgen op tijd wakker. Ik heb toen ook een flinke wandeling in de stad gemaakt. Van te voren toch maar even me adres op een briefje geschreven voor het geval dat ik niet meer de weg terug kon vinden. Waar ik geweest ben zie je op de fotos

Hopenlijk krijg ik vandaag wel me eigen deekens weer terug!

Adios Kristiaan

Reacties

Reacties

Daniel

Hey Kris, gefeliciteerd met je spaanse cursus! Hopelijk gaat het de komende tijd ook nog n beetje lukken... maar dat zal wel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!