Kristiaanfranciscus.reismee.nl

Vivo la vida!!

Hola ,

Nu ik dit verhaaltje schrijf zit ik heerlijk aan een goed glas vino tinto de la Valencia castelano! De afgelopen tijd is voor me gevoel gevlogen, een teken dat het goed gaat. Naja met wat ups en downs...me gebid gooide wat roet in het eten. Gelukkig is dit nu eindelijk verholpen en kan ik weer vollop leuke dingen doen, en ook een glas wijn drinken!

Inmiddels voel ik me steeds meer spanjaard en minder Nederlander(..zeker na het nieuws van ons cabinet..). Eigenlijk is er niks bijzonders groots gebeurd, het meeste speelde zich de laatste tijd af op en rond de campus. Hier is het een leven opzich, massas studenten komen en gaan, genieten van de eerste echte warme dagen op het terras. Er is altijd wel iets te doen op de campus, dit maakt het ook zo mooi om hier te studeren.

Mijn studie programma is nu helemaal rond en het wordt ook steeds interresanter. Wat ik merk dat de swfeer echt heel anders is als in Nederland. Ik heb nog nooit een docent mee gemaakt die een slecht humeur had! De studenten zelf ook niet, dit zorgt voor een enorme positieve sfweer waardoor je zelf ook meer gemotiveerd raakt. Bij agro policy zat ik wat in gedachten verzonken, het onderwerp was de veranderendeomgeving rondom valencia. Er worden hier veel akker en velden aangeplant met een soort plant waarvan men een bekend Valenciaans drankje brouwd. De docent vroeg: kristiaan didyou thisdrink? Ik zij : no se senior.. Daarop kreeg ik tehoren : what? were are you living? Do drink onlyscotisch wiskey? Ik wist niet wat me overkwam. Daarop zij onzeprofessor, volgende zal ik na de klasjullie wat van dezespecialiteitlaten proeven hahahaha. Dat is dus Spanje...misschien verklaard dat ook wel iets over de huidige situatie hier ..... Verder is er inmiddels ook de fallas begonnen. Na honderden verhalen en vele filmpjes te hebben geizen moest het er toch nu echt van komen. Fallas is eigenlijk een feest waar men viert het einde van de spaanse winter, dat de dagen langer worden. Men maakt hiervoor poppen van allerlei voormaten die aan het einde van de fallas in de brand worden gestoken aan een tocht door de stad. Dit met zeer veel vuurwerk de hele maand elke dag 5 min om 14.00 s'middags op het centrale plein in valencia. Afgelopen zondag werd dit ingeluid in benimaclet. Om eerlijk te zijn...ik wist niet wat ik meer maakte. Voor mijn gevoel was de 3e wereld oorlog uitgebroken. Wat een t#ring herrie....buiten werd er zo veel vuurwerk afgestoken dat alle ramen beefden voor 5 min. Daarna liepen er allemaal gillende spanjaarden door de straten met vuurwerk. Tja....dit is dus wel even anders als in Nederland met oud en nieuw. Bij ons is het een dag, hier 20 dagen tot de 19 maart, waar de gran de finale is! Wat zal er dan gaan gebeuren.....ik ben benieuwd. Tot die tijd nog lekker genieten van de zon en een glas wijn!

Hasta luego,

Kristiaan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!