Kristiaanfranciscus.reismee.nl

vacationes!!

Hola amigos en la Familia,

Het is weer tijd voor wat nieuws uit het inmiddels goed warme Spanje. De laatste 3 weken alleen nog maar in t-shirt buiten geweest, echt heerlijk !! Ook inmiddels de eerste keren naar het strand geweest!

Na Fallas had ik 1,5 week school waarna de paasvakantie begon. Deze duurt ongeveer een maand, hierbij moet ik wel zeggen dat ik niet 3 weken op het strand kan liggen.. We hebben veel werk van school gehad. Ik moet onder andere een grote presentatie voorberijden voor agri politiek op 30 april. Dit is voor een grote Spaanse delegatie van professoren en studenten en andere geinterreseerden. Dit moet dus gewoon perfect zijn, hier wil ik geen fouten maken. Het gaat over het nederlandse beleid betreft landschaps inrichting en planning van het land in relatie tot de landbouw en natuur. In Spanje ziet men in vele opzichten Nederland als een voorbeeld, waar door ik als enige Nederlander werd gevraagd om iets over mijn land te vertellen. In de eerste instantie dacht ik aan een kleine presentatie voor de klas. Maar dit bleek niet zo te zijn, er is een ruimte afgehuurd. Eerst een presentatie van ongeveer een half uur, waarna een discussie volgt. Gelukkig wel in Engels...

Met paasen ben ik de eerste 2 dagen veel in de bergen geweest! Echt super mooi, veel mooie bossen en super uitzichten gezien. Samen met mijn Spaanse team maten hebben we 2 rondes verkent van de komende competitie. Een ronde was vreselijk moeilijk, afdalingen tot wel 35 % met rotsen en wortels. Maar na een paar keer proberen ging het steeds beter, en kreeg ik meer vertrouwen erin. De laatste ronde hebben we op wedstrijd tempo gedaan, in de lange klim kon ik iedereen lossen... Met 2 ex profs van de weg mag ik best tevreden zijn.. Maar goed in de afdalingen werd ik weer voorbij gereden.

Met paasen ben ik met Victor mee geweest, naar zijn Familie die woont in de provincie Aragon. Dit ligt 250 km noord -oost van Valencia. Dit betekende een lange rit in de auto, maar het was in een woord prachtig! Wat een ruw landschap, heel erg open maar super veel uitzichten, met soms 60 km verweg!!De temperatuur was wel een stuk kouder, 5 graden!! En s'ochtends in Valencia had ik nog getraind met korte kleren rond de 23 graden! In Spanje zijn nu eenmaal erg veel verschillen, door de vele bergen en het soms bijna woestijn klimaat. Hier kan het overdag best warm worden, maar s'nachts soms vriezen.

Het dorp van Victor was heel erg mooi, veel antiek en midden tussen de bergen op ruim 1400 hoogte! De eerste dag hebben we s'ochtends met de hele familie, behalve zijn moeder een tocht op de mountainbike gemaakt. Heel rustig en veel genieten van de omgeving. Toen we terug kwamen, bleek er een konings maal op tafel te staan. Dit samen met veel Spaanse wijn maakte het helemaal compleet! De volgende dag weer een mooie tocht met victor, dit keer wat sneller. Maar aan het einde waren we bijde erg moe...nog een klein eindsprintje wat ik net verloor! Thuis wederom een konings maal, veel erg lekker lams vlees met wederom heerlijke wijn! Dit is viva la vida zoals hun zeggen hier, hierna voor de tv met zijn allen de ronde v Vlaanderen gezien. Ondertussen viel iedereen bijna in slaap, kortom tijd voor siesta!

De volgende dag zijn we weer naar huis gegaan, de rest van de week heb ik vrij veel voor school gedaan en andere belangrijke zaken in de stad geregeld.

Het 2 weekend van mijn vakantie ben ik vrijdag op bezoek gegaan naar plek waar mijn huisgenoten vandaan wonen. Dit is een uur in de trein vanaf Valencia. Op de vrijdag was het feest dat de Spanjaarden de Moren versloegen, dit zijn de noord afrikaanse mensen die vroeger een deel van Spanje bezet hadden. Iedereen moest verkleed, inclusief ik... En pak wat 5 maten te klein was, maakte de lol dan ook compleet. Na de eerste drankjes werd mijn Spaans ook steeds beter..We hebben tot midden in de nacht door gefeest, waarna ik niet meer kon..en heerlijk kon slapen in het huis van mirea der zus. Dit was een huis wat voor de afwisseling zeer stil was...waar ik zeker blij mee was. De volgende dag hebben we goed uitgeslapen, waarna er wat op het terras werd gezeten in de heerlijk zon. En toen was het tijd voor cenar> middag eten. Een heerlijk plaat met paelia! Inclusief wijn...hiervan heb ik niet te veel gedronken , aangezien ik zondag een wedstrijd had. S'avonds ben ik vrij laat naar huis gegaan en heb meteen me spullen ingepakt. De volgende dag erg vroeg eruit voor de wedstrijd. Gelukkig hadden we een week geleden het parkoers verkend, en wist ik wat me te wachten stond. Bij de start had ik veel problemen door erg slomme mensen die niet konden sturen. Maar in de eerste grote klim maakte ik alles goed, hier kon ik in een ruk 40 man inhalen. Uiteindelijk ging de wedstrijd best goed en werd ik 19e! Dat is 10 plekken beter dan de vorigge wedstrijd, toch was ik achteraf niet helemaal tevreden. Door de voor mijn erg irritante start miste ik de kopgroep, en door 2 keer moeten stoppen miste ik ook wat tijd. Maar goed ik weet nu dat me vorm perfect is...op naar de volgende wedstrijd!

Een lang verhaal, maar een teken dat de tijd vliegt en ik me nog steeds prima vermaak.

Hasta luego,

Kristiaan

Reacties

Reacties

Daniel

Leuk verhaal kris! Ben benieuwd hoe je presentatie straks gaat... misschien zitten er nog wat leuke contacten tussen voor je :)
Veel succes nog met fietsen, studeren en genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!